Stekpannegräddat tunnbröd...

Ikväll fick jag för mig att baka tunnbröd. Googlade lite och hittade ett lämpligt recept.
Tack Gunbritt för det!


Ett mycket gott mjukt tunnbröd

Ingredienser

1,3 liter rågsikt
2 tsk bikarbonat
2 tsk salt
2 tsk anis (stött i mortel)
2 tsk fänkål (stött i mortel)
5 dl filmjölk
1 dl sirap

Gör så här

Blanda allt torrt (spara ca 2dl till utbakning) och blanda sedan i fil och sirap. Arbeta ihop till en deg.
Dela degen i 20 (jag gjorde 12) delar och kavla ut till runda kakor. ( Nagga rundlarna innan gräddning )
Grädda i torr het stekpanna ovanpå spisen någon minut på varje sida.
(lägg under kökshandduk att svalna så fukten bevaras)


Som köpes Polarkaka. Gott


Jag hade bara Fänkål hemma så det blev ingen Anis, men det fungerade ändå.
Det som är skrivet inom parentes har jag lagt till.

Ha de´




Kommentarer
Monica

Tack för tipset! Ska ABSOLUT testa dem! Ser både goda och enkla ut! Kram!

2011-01-27 @ 08:39:49
Patrik

Är det inte godare med helt vanliga pannkakor? :)

2011-01-27 @ 09:42:59
URL: http://www.love-test.biz

Vem är du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart finns du?

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0