Dag två avklarad...

Mycket korvstoppning i hjärnan nu. Kursen avslutad i morgon återstår bara visning av höglagret och fabriken där färgen tillverkas. Kameran är med så bilder kommer.
Nu får ni nöja er med lite bilder från gårdagen.


Utsikt från entrén vid hotellet

Närbild på valrevben som jag förstår det. Sandefjord är en gammal valfångstby dom har ett museum och massor med statyer med valfångartema. Vi har ju då INTE haft tur med vädret. Mulet varje dag ca 4-6plusgrader, lite regn idag och rätt kallt.

 
Är det någon som vet vad detta är för träd??? "blomfrökapseln" är rätt hård och japansk lönnröd.

  
Bilder på mitt rum, riktigt skön säng sov som ett barn, som det heter.

 
Förrätten från gårdagen, rökt val. Snuskigt gott smakade lite renskav som bara smälte i munnen.
 
Marulk till huvudrätt med smörsås med grädde och smörstekt potatis och en perfekt skuren choklad mousse med exotiska bär.

Måndagens mat var också riktigt bra men då var kameran kvar på rummet. Någon sorts skaldjursblandning till förrätt (några små musslor och pilgrimsmusslor tydligen) , fläskfile med rödvinssås och kokt potatis till huvudrätt och fruktsallad till efterrätt.

Allt detta har då sköljts ned med vin, både vitt och rött. Mumma!

Luncherna och frukost då? Som att äta julbord varje dag och hotellet, det är ett förstaklasshotell behöver jag säga mer om frukosten?

Nu sitter jag med en ny laptopväska med Demidekk-loggan på och ett fint diplom och ska göra mig i ordning för avslutningsmiddagen ikväll. Samling 19:30 för en drink sedan mat. Och om maten ikväll matchar tidigare maträtter så väntar en spännande kväll.

Ha det så bra, får se om jag hinner blogga något i morgon annars så ses vi när jag kommer hem.

Ha de´





Kommentarer
Sandra | Inspirera Mera

Det lät som en härlig kurs!

2011-02-19 @ 00:36:21
URL: http://www.inspireramera.se

Vem är du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart finns du?

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0