Jaha, vart ska man börja???

Nyårsafon blev helt underbar. God mat och trevligt sällskap.
 

Efter tolvslaget var bastun uppe i ca 75 grader. Skööönt.



Gubbens bror fick för sig att han skulle ta upp ett hål i isen, eftersom vi sagt tidigare att det skulle vara kul att ta ett dopp när vi bastade. Men eftersom det hade kommit så mycket snö så sa vi att vi skulle snöbada istället. Men han tjurade sig att hade vi sagt att vi skulle bada så skulle vi. Han körde ner snöslungan på isen och skottade även fram så han kunde ta upp ett hål. Men eftersom vi inte ville bada så fick han inte låna motorsågen och ta upp ett hål. Tror ni han tog upp slungan på gården igen??



Icket!!

Basta och snöbada är skönt har man inte provat så är det nått ala borde prova på. Satt i bastun med en hink med snö och låtsades nysa så jag kastade denna snö på gubbens bror. Oj vad han skrek...hehe

Dagen efter när man hade vaknat till liv och börjat bege sig hemåt i snöyran, möttes man av att
Hoppsan??? Vart är vår brevlåda??



Jag hittade några bitar inne på gården och skottade utanför vår grind  och hackade mig fram utan att hitta något mer. Hade plogbilen varit framme eller?

När gubben kom hem med snöslungan som vi haft med oss till Örviken och började köra den hittade han resten av lådan! Dessa bitar fastnade nämligen i slungan... Lagom morr kan man väl säga när han senare hittade en fyrverkeripjäs som var använd och att brevlådan var svedd på insidan...

Någon har sprängt sönder vår brevlåda!!!

Trettondagshelgen fick jag ett sms av en kär gammal vän som jag inte hört av på ca 15 år!! Välkommen på fest hos oss tyckte jag, och hon var på. For och hämtade henne sen blev det lite vin och sen började det strömma in gäster som senare drog på Club27.

Dagen efter.... lagom trött hela dagen. Att ha fest hemma är alltid trevligt men inte så kul när man vaknar på morgonen efter och måste städa bort allt... puh!

Senare på dagen då det började vara väldigt kallt ute -25 nu ikväll... så upptäckte jag att kyl/frysen var väldigt varm. Håller den på att avfrosta, konstigt?


Jaha då har väl den pajat oxå! Kom på att vi fått ett brev ang att vissa modeller av sidebyside hade ett fabrikationsfel. Jomenvisst var det väl vår modell... Så nu är man tacksam att det är så kallt ute att man kan bara ställa ut frysvaror i snön, men det andra då?? Jag har anmält det på samsungs hemsida och någon tekniker ska komma och kolla inom två veckor!!!
Vad ska man säga? Ingen bra start på detta nya år i alla fall. Hoppas att ingen annan haft sån otur som vi haft.

Ha det bra allihopa i kylan. Får väl se vad köldknäppens lägsta temperatur säger senare..


Kommentarer
frida

ååå maten såg jätte god ut!:) men så taskigt vem fan spränger sönder brevlådan?! så inte snällt!!!! Hahaha kan tänka mig sftefan skrek som en liten tjej`?!:) hahah



2010-01-11 @ 12:35:06
URL: http://shooooo.blogg.se/

Vem är du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart finns du?

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0