Måla källartrappen

Dom senaste dagarna har jag funderat på att måla om i källaren. Börjar med delen som man "landar" på när man kommer ner. Sagt och gjort, hundens lilla krypin under källartrappen fick sig en ansiktslyftning. Likaså trappstegen. Dom har en röd trappnos som jag faktiskt har tänkt ha kvar. Den blir som en kvarleva av hur det var tidigare. 

Golvet hade jag redan påbörjat sen tidigare med en vanlig standardgrå färg. Eftersom det inte var målat tidigare så blev det ett klart lyft. Jag ringde till killen som skulle ta ut en färg som skulle vara så lik den gröna vi redan hade på dörrar och karmar, men det märks att man kanske måste ha lite kunskaper om hur en NCS-färgkarta fungerar!!?? Det blev inte speciellt lika, men det gick inte att göra nåt åt ,får måla rätt kulör ett annat år, nu får det bli som det blir.

Jag är så kass på att planera! Tanken var att ta nån bild före!!??

Tror ni jag har gjort det?

Nädå, så ni får väl se sen när det är klart...


Kommentarer
Eva

spännande, spännande. Ska bli kul att se det färdiga resultatet

2008-09-13 @ 09:09:53
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/

Vem är du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart finns du?

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0