Båtkörkort...

Jag går en kurs
Från och med nästa år i september så kommer det en lag som kräver ett förarbevis för att köra båt.

Sagt och gjort vill man köra båt så blir det till att ta körkort. Fast det kan ju var vettigt att få lite mera kunskaper om lite märken till sjöss och vett & etikett.

Första träffen var igår tisdag. Hela 3 kvinnor och ca 30 karlar i olika åldrar. På torsdag blir nästa möte och ca 4 veckor framåt. Sen är det väl tänkt att man får köra båt lagligt. Man får ju billigare premie på försäkringar om man är med i en klubb och har förarbevis.

Västebottens Båtförbund

Kanske det blir Kustskeppar sen så man kan lära sig navigera?
Torsdag är jag ledig ska passa på att stöka lite i trädgården med att verkligen göra höst...
Brrr

Ha de´

Kommentarer
Frida Edström

Våran dator är helt knäpp så den går inte lägga in. Den är renskriven i en bok :). Men den var skitdålig, allt sket sig så jag var tvungen att skriva om den på en kväll... så den slutar jättefort och allt skit.. Ska se om jag får in den på datorn när vi har fixat den. Ska rensa ut allt först:)

2008-10-12 @ 22:12:10
URL: http://fridaed.blogg.se/

Vem är du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart finns du?

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0