Gardinsömnad...

God helg allihopa.
Idag tog jag å började sy mina gardinkappor med mitt fina fina tyg från Mimou som vi numera säljer på jobbet. En härligt Kardinalröd färg. Jag insåg att det är första gången på drygt 15 år som jag uppdaterar mina julköksgardiner!
Sagt å gjort stod å strykte det sista innan jag skulle hänga upp dom så fick min symaskin ett eget liv...
Den började gas av sig själv!!! Slet fort ut sladden och började kolla vad som var fel och det verkar som om gaspedalen har fått härdsmälta...
Nåja maskinen är ju från 1969, och renoverad innan jag fick den i 25-årspresent. Tur att jag hade sytt klart gardinerna!
   
foto: mobil privat


Det blev väldigt mysigt i alla fall. Eller vad tycker ni?

Ha de´






Kommentarer
Annelie

Snygga gardiner, men jag tycker det lät lite läskigt mad symaskinen som gasar på av sig själv.

Det hade ju just varit typiskt om gardinen legat där när den fick sitt utbrott.

Var försiktig nästa gång du syr :)

2008-12-15 @ 12:54:54
URL: http://anniebo.blogg.se/

Vem är du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart finns du?

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0