Trött igelkotte...

Förra helgen så vaknade en liten igelkotte på vår tomt, mager och eländig var han/hon.
Djurvännen i mig bara uppmanade att ge den mat. Kattmat och lite vatten.
Jag tror aldrig jag sett en nyvaken igelkott efter vinterdvala förrut. Den hade hals?
Efter lite mat i magen så tog den en liten tupplur på gräsmattan (på sidan som en katt) då blev jag lite orolig att nu har den ätit för mycket och håller på att dö...Men efter vilopausen så strosade den iväg.
Den var inte helt oskygg och jag kunde nästan klappa den eller i alla fall komma riktigt nära.



Nu i helgen så sprang den i rasande fart över gården, Fabbe luktade lite på den då den hade "bollat" ihop sig, men den var inge kul. Sen sprang den vidare.

Glädje i hjärtetrakten då jag såg att den överlevt. Fast det kanske var en annan kotte?

Ha de´



Kommentarer
Mia

Så fin igenkotte :) och blogg oxå för den delen.. Hit kommer jag att komma tillbaka :)

2011-05-31 @ 15:30:55
URL: http://sallynova.blogspot.com

Vem är du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart finns du?

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0