På kurs i Norge...

Jaha då var man framme i Sandefjord nedanför Oslo. Resan hit gick bra förrutom att stackars Andreas hade fått magsjuka i natt så han kunde (FICK) inte följa med! Lite spännande var det då att försöka hitta två bruttor från Umeå som jag skulle resa med som man aldrig har träffat förrut. ( lite orolig var jag att dom missat flyget från Umeå eftersom jag inte såg till Andreas någonstans) Jodå Agnetha och Ann-Gret hittades på Landvetter och vi styrde kosan mot Hertz för att hämta ut bilen som var hyrd.

En ny fin Volvo V70, najs!!! Men sa----an vilka fula fälgar!

Agnetha hade med sig en gps som vi knappade in dit vi skulle (lunch på Jotun-kontoret i Göteborg) Japp iväg vi for..... följde så fint alla anvisnarna och vips så var vi framme! (5 minuter senare) Tyckte gps:en i alla fall... Problemet var att vi var mitt ute i ingemansland i ett villakvarter????


Lite galet blev det. Köra om köra rätt. Ut på motorvägen igen och hux flux så var vi på väg igen. Efter mycket funderingar om vi kört rätt eller inte och några samtal senare så kom vi fram. Lunch å sen iväg mot Oslo.

Hjälp vad långt vi skulle köra? trodde det bara var en liten bit kanske en timme men 20 mil senare var vi i Norge sen 10 mil till och en bilfärja på 30 minuter och 4 mil kvar sen var vi framme! Puh!

Hotellet verkar vara jättefint det lilla vi sett, ska träffa upp brudarna halv åtta och strosa lite och sen är det middag klockan 20:00.

I morgon börjar allvaret, klockan 7 startas med frukost och sen klockan 8 går bussen till kurslokalerna. Usch så tidigt är jag absolut INTE van att stiga upp. Får se hur det går...

Nä nu ska jag surfa runt lite och vila lite.

Ha de´


Kommentarer
frida

Tack fina du! Nu är vi ju det ;)

Hoppas du får det trevligt! Vi får ta oss en fika eller något när du kommit hem igen.

Kram!

2011-01-31 @ 21:01:05
URL: http://fridaed.blogg.se/
Doodle

Tusen tack! Känns helt okej att vara hemma ändå, önskar vi hade haft mera tid att resa, men det kommer fler turer :)



Ha det bäst i OSlo, fantastisk stad. Massa fina parker och så är det en mysig huvudgata med massa cafeer längst med den.



Kram

2011-02-02 @ 06:25:52
URL: http://minvarld.blogg.se/

Vem är du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart finns du?

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0