Före detta kamin...

Jaa, efter att kaminen togs bort så blev det ett vitrinskåp istället.
Vi hade hittat byggskivor som ser ut som fasadtegel som vi skulle klä vitrinskåpet med, men dom fanns inte att köpa här uppe i norr. Då bestämde vi oss för att sätta dit en grovyxad panel som skulle betsas. Beslutet var taget och samma dag vi skulle shoppa panelen så hade det kommit en ny tapetkatalog Murano och vad fanns inte där om en tapet som såg precis som "skivorna" vi ville ha. Så då blev det tapeter istället. Mycket smidigare och framförallt billigare. Sånt gillas mycket!

Förebilden
 
  
Kulörerna bakom kaminen har varierat många gånger. Vitt, metalliskt röd, brun, turkos, lila, röd och senast grön.

Efter...
 
Istället för kamin..

På golvet hade vi tidigare klinker, men ingen kamin så vi rev bort det och jag hade kvar ett paket golv så där fattas bara lite skarvlister (måste bara hitta plåtsaxen först) och lite gips till taket och lister så att det också blir klart. Även lite hyllor, så man får placera in allt.

Jag är helnöjd, oj så duktiga vi varit! Gubben på att bygga och jag på att tapetsera.
 Ha de´

Kommentarer
mamsen

Jättesnyggt. Har ni sålt kaminen? Kan vi höras om klippning till veckan.Jag jobbar natt i helgen,samt onsdag natt,kramar

2011-01-07 @ 15:19:04
eva/Bolin design

riktigt fint blev det

2011-01-07 @ 18:54:10
URL: http://www.bolindesign.se

Vem är du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart finns du?

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0