Cryptosporidum...

Tidigare var det inget som man visste något om förrän i höst/vintras. I Östersund skämtades det om att "välkomna hit och få en bantningskur utan dess like..." Tur man inte bor där i alla fall, TÄNKTE man.

I måndags började jag må illa och fort uppsökte man toaletten och sen ilfart hem för att uppsöka toaletten flera gånger under hela måndagen ända till mitt i natten, efter det så kom värken och febern, jag som har ganska låg temp toppade på 39,4. Helt själv hemma (eftersom gubben är i Norge) men UNDERBARA vänner och släkt som frågade om jag behövde något och kom och levererade på trappen. Man känner sig inte helt på topp om man säger så. Jag har nu kokat vatten så det finns ex antal tillringare i kylen eftersom både hund och katt måste få bra vatten i sig oxå.

Idag mår jag mycket bättre har till och med kunnat äta lite, och jag börjar vara lite less på Piggelin nu, har avverkat ett helt paket och är inne på det andra. Tack och lov så är hunden gammal och inte behöver någon speciell motion utan det räcker med att bara vistas på gården.

Nu ska jag vila lite känner hur ögonen håller på att vinkla igen så jag är inte helt hundra.
Ha det bra allihopa och jag hoppas att det installeras ett UV-filter snabbt plus att man hittar på något som renar det vatten som finns och att det går fort! Tänk en sommar utan att kunna dricka ett glas vatten direkt ur kranen? Huga, planera allt!

Krya på mig och ha det bra


Kommentarer
Elin

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :)!

2012-10-14 @ 08:46:54
URL: http://allasmslan.se

Vem är du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart finns du?

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0