16 skator i en häck!

Släppte nyss ut hunden på gården och sneglade mot grannens gård.
Vad ser jag?
Jo jag räknade till 16 stycken skator i deras stora rönnhäck!
Hoppas inte alla flyttar hit i vår...

Vill verkligen inte ha hit dessa otyg. Vi hade för några år sedan ett skatbo i en av rönnarna på vår gård och dom fick 3 skatungar. Jättesöta kan man kanske tycka, men inte jag.
Dom flyger in i vårt uterum och äter upp ALLt och skiter som bara den. Inte ens värmeljusen får vara ifred.
Finns det fler än jag som inte tycker om dessa otyg?

källa:wwwskogsluffarna.blogspot.com/


Dessa skatungar tog ett morgondopp i Fabbes vattenskål. Men så fort jag skulle ta en bild så flög dom bort. Rätt gulligt, men dom växte upp och blev kräk!
Dom invaderar vår gård varje vår, förra året flyttade dom från en rönn på gården till en annan. SUCK!

Nä nu ska jag inte gnälla, dom är ju rätt vackra att se på i alla fall.


Ha de´


Kommentarer
Doodle

ja jag vet, bajsväder.

Jag är så glad jag bor i lägenhet nu och inte behöver skotta som er andra stackare.. huvva.



Hoppas ni har en trevlig helg :)

2010-03-28 @ 00:55:51
URL: http://minvarld.blogg.se/
frida

haha men jag är smart nog att ta fel på lungorna och magsäcken :$

2010-03-30 @ 17:15:33
URL: http://fridaed.blogg.se/
Miss Doodle

Tell me about it! Jag skrek som satan och det var sån stämning i ladan att det inte går att beskriva.



Satiken så kul! :D

2010-03-31 @ 17:33:34
URL: http://minvarld.blogg.se/

Vem är du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart finns du?

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0