Sällan några bekymmer...



Om man ändå vore som en katt.. Inga bekymmer, man kan sova vart som helst.
Jama lite så är det alltid någon som pratar, kliar, matar en.
Vore det inte livet?

Det blev ett bad här i julhelgen av "lillkillen"...
Inte något som var uppskattat. Tror aldrig jag hört en katt låta så eländig. Efter badet (duschen) så blev det ju en helt ny leksak tyckte Fabbe. Å gott luktar han, ser ut som en dränkt råtta... Han måste vi busa med å skälla lite på. 
Såg rätt kul ut eftersom Maljchik inte riktigt visste om han skulle slicka sig torr eller busa med hunden. Dom verkar ha blivit riktiga vänner numera. Eftersom katten sitter ofta högre upp än hunden så har han alltid läge att tvärkasta ut en tass å greppa tag i pälsen, uppskattat av hunden eftersom då är det fritt fram att busa...



Till veckan blir det en klippning av Fabbe eftersom att det börjar vara så mycket tovor i hans päls. han har så mycket underull så han har lätt att tova ihop!

Nackdelen är att då börjar han att frysa lite. Måste nog sy en fleecedress åt honom. Kanske klippa till en gammal tröja som han kan ha på sig.

   

                     

Lördag en långpromenad med syster och hennes hund Max. Vi gick å gick å gick... hmmm kom på att det är lika långt hem. Suck å pust å stön.
Hennes stegräknare stod på nästan 9000 steg när vi kom hem. Jag ver tvungen att ta bilen senare och kolla hur långt vi gick. 7 km... Det känns idag, i dom otränade lårmusklerna och ryggen. Men vad gör väl det då man fick lite motion och massa fina bilder.
Note to myself - Måste ta det andra objektivet nästa gång!


Måste bara lägga in denna bild oxå, lagom närbild av Maljchik...


Ha en bra vecka allihopa, nu är det bara blåveckor ända till Påsk!!!


Kommentarer
Diesel

Vilka fina bilder på brorsan!

Duscha är ju inget, det går finfint, jag brukar göra det med husse när matte tycker jag ser förjävlig ut :P Kanske därför jag inte gillar att tvätta mig, mamma Galina glömde lära mig det!



Hare!



/Diesel

2010-01-11 @ 15:59:42
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Camilla

Vad är det för mat? Såg riktigt gott ut faktiskt :)

2010-01-18 @ 11:21:41
URL: http://vartlillamirakel.blogspot.com

Vem är du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart finns du?

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0