Håll i tuttarna (som Sara skulle ha sagt) här kommer sommaren 2009 i bilder...

Gubben hade lite problem med bilen, den skulle höjas så att däcken skulle rymmas under karossen.  Lagom stor bil kräver lagom stora däck!
  Donna var med och tittade på..

Sedan höll vi till i Örviken ganska mycket...
 

Max badar.... Med mig å Spela tittade på
Några fler var nyfikna...
 
Fabbe, Peter och Vanja.
 

Överlyckliga badkillen Zack

Sen blev det dags för årets festival, många bilder blev tagna inte alla riktigt till för internet! Därav kommer några fina bilder på bekanta...
   
 

Mitt i festivalhelgen fyllde min barndomskompis år... Dags att fira snart 30års-jubileum som vänner??


      
Vad ska man säga? Jag har aldrig spelat kubb då man ska slå ner kungen baklänges och mellan benen...?!!!

Sen var det då dags för tjejknytisen, där vi fick polisbesök av Ossie...


    
 
Senare på kvällskvisten fångade ju vi en måsunge...


Sen var det dags för en tur till Örviken igen...
 
Zack och Gabriella, underbar bild eller?


Vad tycks om denna bild?
 Vi tog en tur med Björns skötbåt till en liten ö...


Det blev dags för Tuvanfolket att måla fasaden... Ganska skönt att bara stå och titta på... hehe


                                               

Underbara "Tuta"

Vi hade en grillkväll med grannarna...
Med vår hunds stora kärlek  Flicka

Om man inte får fart på elden så kan man använda en kompressor och blåsa liv i elden vilket Jens demonsterar här...
   När man blir trött så vilar man... Sekunderna senare så trillade Bernt av hängmattan!

Det blev en tur till Byske till Lanternan.
 Jag blev väldigt lockig i håret innan vi åkte...  

Riktigt kul hade vi! En fadäs var att jag glömt föra över pengar på mitt Visakort så jag fick hålla mig till Kicki hela kvällen då kontanterna tog slut! Vänner, vad har man dom till?? haha
   Några av vännerna som vi träffade där.

Sen var vi tillbaka i Örviken igen...
Grillning med goda vänner, grannar och "svärföräldrar"
 
När vi ätit så blev det bastu och bad för några och senare så åkte vi med skötbåten till Bergsbyn. Via småälvarna... halvlågt vatten så det var lagom spännande.
   Purjolök någon?

Å nu ännu en vacker bild?

Vad är upp och vad är ned? Det blev totalt spegelblankt i Fagerviken.

Å nu kommer några bilder från årets Bergsbyfestival.
 Dahlgrillen var öppen.

   

Och på fredagen måste jag inflika en bild på vår "augustibrasa" på gården.
Flitigt blåst på med kompressor och lite bensin.

Vattenslangen i form av spöregn var alltid närvarande...

Nu en rolig bild på vår hund Fabbe i bilen på väg till Örviken

Ser nästan ut som om han har öronmuffar!


 Jaa vi åt surströmming.
Sen fick jag och Gabriella för oss att vi skulle på krogen!
Sagt å gjort, fast vi var nog inte så uppskattade eftersom maträtten vi inmundigade har lite efterdyningar i form av inte alltför roliga- hydronervokustiskakontavibrationer! Ha den ni!!
 Anders kom förbi och bjöd grabbarna på en liten åktur
Det resulterade att alla åkte i plurret! Tur att det finns flytvästar!

En fullmåne han fotas oxå.

Senare på natten då vi kom tillbaka till Örviken så blev det ett kvällsdopp i havet, skööönt!

Just ja, jag hann var hundvakt till Katrins hundar.
 Ciara och Tindra.
Första dagen dom var hos oss så smet dom! Lagom nervöst eftersom vi inte hittade dom utan det var en vänlig kvinna på gatan ovanför som hade hittat dom och ringt till polisen. Tack och lov så gick allt bra! Men mycket nervös hann jag bli...

En kväll blev det tjejsnack och vindrinkning i Bodan.
 
Senare på kvällen kom Katrins dotter med vänner och surrade med oss, hur kul som helst. Jag vill oxå var ung igen och inte ha några bekymmer.
       
Sen undrar man ju inte om det kanske "börjar verka kärlek banne mig...."

Mysproppar!

Sen åkte då äntligen vår båt i plurret, det höll på att gå illa. Motorn är ju som många vet inte riktigt pigg, så när vi hade lämnat inloppet till slussen så skulle vi köra iväg så dog motorn! Å då började vi driva in mot dammluckorna! Syrrans kille hoppade i med ett rep och drog in oss till stranden... Lite Göta kanal-varning blev denna bild...

Nu gick det bra och vi kom iväg mot  - Örviken!

Max fångade vinden...med öronen...

och jag fick en blöt puss!
 
Alltså kolla ögonen! Zack 1 år och en dag.           

 Är det något där under kanske??


Visst är jag vacker?

 På söndagen åkte vi upp till kyrkholmen och fikade. På vägen hem fick vi soppatorsk ca 200 meter hemifrån. Vad gör man då jo eftersom vi hade kvar paddeln som brukar ligga i båten hemma, så då fick dom uråldriga vattenskidorna användas. Fast det gick inte så bra, en farbror i en lite båt kom och erbjöd oss lift. Så lite förnedrande var det att bli dragen av en 5hk motor i en liten eka! Men vad gör man inte...

Måste ha sett kul ut!


Så var det dags för födelsedagskalas. Gubben min fyllde år. Han hade tidigare beställt en jordgubbstårta. Så jag sparade alla jordgubbar som vi fick i vårt lilla land under hela sommaren. Men han ångrade sig och vill hellre ha en smörgåstårta, så vad säger man.
Ja må han leva.....

Nu är då semestern och sommaren slut och hösten börjar vara i antågande, men sommaren är inte över för min del eftersom vi ska utomlands i september... Så det kommer mera "sommarbilder" efter den resan.

Oj och puh vilken maratonbloggning detta blev! Håll tillgodo






Kommentarer
frida

ni verkar ju ha haft en jätte bra sommar gumman:) Vilka fina bilder du hade tagit:):):):)

2009-08-20 @ 18:59:53
URL: http://shooooo.blogg.se/
Mrs. b

Ni ser ut att ha haft en toppensommar!

Sista bilden får det att vattnas i munnen...

2009-08-23 @ 11:21:34
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Fröken Ostkrok

Hahahha, världsklass att mina uttryck håller på att ta sig i omvärlden :P



Vilka fina bilder! Älskar den med solnedgången.



Sen har jag inte råd att köpa silverschampoo nu :( Måste spara..

2009-09-02 @ 15:58:58
URL: http://minvarld.blogg.se/

Vem är du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart finns du?

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0