Tandis..

Var till tandläkaren idag. Onödigt besök verkade det som. Inga hål!
Fast det är ju bra, för det är dyrt att laga. Jag har haft lite känningar på en gammal lagning, verkar som om emaljen har sprickor där. Inget som är akut men det kan ju hända att biten trillar av. Nåja den dagen den sorgen. Jag frågade tandläkaren om han kunde se i mina papper när jag sist hade hål. Det var ett litet hål för 16 år sen!!

Största ingreppet var när jag drog alla visdomständerna. Det var 6 år sen. Jag lider verkligen med dom som har tandläkarskräck.

Själv gick jag ju på dagis på A-torp så man var ju upp till tandläkaren på besök rätt ofta. Fick sitta i stolen vifta med borren lite. Sugen var alltid kul, den fastnade överallt!! Stolen var nästa grej som var kul, att kunna höja å sänka samtidigt som man vickade den bakåt. Jag kommer ihåg en gång jag blev tvungen att gå upp till tandläkaren för jag hade sparkat boll (en sån där hård gummiboll som inte finns idag? konstigt!) i alla fall så blev en framtand blå! Den var tydligen i chock, ingen fara på taket där i alla fall. Det var bara att avvakta, jag kommer faktiskt inte ihåg hur länge den var blå men det försvann i alla fall.

Nog med anekdoter från ungdomen det får en att tänka på hur gammal man är. Fast man är ju inte äldre än man beter sig heter det väl. Så jag borde inte vara äldre än 25 då kanske??? He he... fast just nu känns det som om jag är 60, dags för sängen

Sov gott go´vänner

Kommentarer

Vem är du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vart finns du?

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0